BCSD.DK

Stille og rolig Wordpress

Tips til bedre møder med kunden i fokus

Irrelevante møder hvor der ingen tid sker… Er du også træt af det? Læs nedenfor, hvordan du får bedre møder med kunden i fokus! Hvis I ikke allerede laver løbende NPS-målinger, læs da mere om NPS og hvad løbende målinger kan gøre for din virksomhed her og så er I snart klar til have fede møder med kunden i fokus!

  1. Først og fremmest skal der selvfølgelig være massere af kaffe og kage.. eller? Kaffe og kage er så traditionelt, og bliver man så træt efter et sukkerchok. Vær en fantastisk mødearrangør og server ingefær shots eller små jucie og müeslibarer i stedet – så er du også sikker på der bliver sat fut i hjernerne, så I får det mest optimale ud af mødet.

OBS! En kande isvand kan også gøre det, hvis du ikke er den overskudsagtige type (Du kan altid fortælle at du overvejede at købe ingefær shots. Det er jo trods alt tanken der tæller) J

  1. Det lidt mere kedelige og praktiske…
  • Vær en god mødeleder – vær ordstyrer og hav en velovervejet dagsorden.
  • Vælg jeres omgivelser med omhu – hvis I ikke er ret mange, vælg da et lokale der passer i størrelsen.
  • Vær ikke bange for at prøve noget nyt. Hvis mødet ikke kræver computer og tavler, kan det være en god idé at skifte de traditionelle rammer ud. Det er nemmere at tænke nyt og kreativt i behagelige omgivelser.
  • Overhold tiderne. Start til tiden og prøv så vidt muligt at slut til den aftalte tid. Så undgår du stressede og ukoncentrerede møde medlemmer.
  1. Og nu til det vigtige – kunden og jeres service
  • Hav kunden i fokus og husk at det er derfor I er til mødet! Hav et tøjdyr eller en ”møde maskot” med der repræsenterer kunden så I ikke glemmer hvorfor I er der.
  • Hvis I laver løbende NPS-målinger, skal I til mødet gennemgå feedbacken og bruge den til noget konstruktivt.
  • Lav lister og hæng op rundt omkring. Det minder jer om hvad I skal huske at gøre bedre og ændre til næste møde.
  • Bliv inspireret af Danhostel, der har meget fokus på kundeloyalitet og gennemgår kundefeedback til deres møder.
  • Husk at ting tager tid. At få flere glade kunder kræver hårdt arbejde. Tag det i små steps og gør meget ud af at snakke om den dårlige feedback på mødet og hvordan I kan undgå den slags feedback i fremtiden.
  • Vigtigst af alt! Snak også om den gode feedback. Klap jer selv på skulderen når en kunde bliver ambassadør. Gør det tydeligt i organisationen, så alle kan følge med i hvordan det går, både med tilfredse og utilfredse kunder. Det holder motivationen i top og inspirerer alle medarbejdere til holde fokus på målet.

Forrige indlæg

Næste indlæg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *