BCSD.DK

Stille og rolig Wordpress

Reklameartikler der bruges

Hvis din virksomhed skal deltage på messe eller afholde en anden form for event, så kan det være en god ide at medbringe reklameartikler, som I kan dele ud til deltagere og andre interesserede generelt. Reklameartikler har flere fordele, hvoraf den absolut største, er den synlighed det giver, når modtageren bruger artiklen offentligt. Denne handling blåstempler din virksomhed og brugeren fremstår som en ambassadør, der roser din virksomhed.

Der er flere faktorer, som du skal være opmærksom på, når du køber reklameartikler. Bl.a. er det ikke alle reklameartikler, der er lige populære hos brugerne. Den merchandise du i sidste ende vælger at investere dine reklamekroner i, skal du være sikker på, falder i god jord hos målgruppen. Ellers er det spildte penge, da dine dyrt indkøbte musemåtter eller flag ellers blot ender i skraldespanden. Så gør derfor dit forarbejde ordentligt. Lær din målgruppe at kende og løs et behov. Hvis dine kunder fx er barer og diskoteker, så giver det god mening med en nøglering med en indbygget oplukker i. Hvis din målgruppe består af revisorer og advokater, så kan du dele kuglepenne ud. Du bør dog aldrig gå på kompromis med kvaliteten, da dårlige reklameartikler kan have en negativt afsmittende effekt på dit brand. Hvis din (potentielle) kunde får en kuglepen i hænderne, der ikke kan skrive, så er det produkt du sælger, måske lige så dårligt.

Billige og brugbare former for merchandise

Nogle former for merchandise er ret populære hos brugerne og samtidig billige per enhed. Det gælder fx nøgleringe med tryk, kuglepenne og billige keyhangers, som du kan anskaffe dig helt ned til 3 – 5 kr. per stk. Det er ting, der udfylder en funktion og som brugerne bruger i dagligdagen, og du kan derfor godt regne med, at de vil blive brugt.

T-shirts derimod er ret dyre per stk., og det er ikke sikkert, at din kunde vil vise sig offentligt i den. Det kræver ret større loyalitet og samhørighed med dit brand, før en kunde vil agere omvandrende reklamesøjle med en logo-t-shirt.

En anden udfordring ser man fx med kaffekrus. Dette er en god og brugbar form for merchandise. Kruset udfylder en højt værdsat funktion, kostprisen var kun 12 kr. per stk., så mht. pris ligger den lunt i svinget – lydt dyrere end nøglesnore og kuglepenne, dog billigere end t-shirts. Det bør derfor være en god form for merchandise, ikke sandt? Muligvis jo. Udfordringen med krus er dog, at de primært bliver brugt et sted. Det er i hjemmet eller på kontoret. Det er derfor begrænset, hvor mange personer der får dit logo, brand eller budskab at se. Man går jo ikke rundt med et krus, når man er en tur i parken, på stranden eller i supermarkedet,

Du bør derfor foretage en eller flere vurderinger, inden du køber merchandise. Det kan godt betale sig at bruge den fornødne tid på forarbejdet, og de fornødne penge på et produkt af en vis standard.

Forrige indlæg

Næste indlæg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *